Köpprocess

citikliniken LABS legalt

Våra policies i sin helhet

Lugn&Ro Vård och Omsorg legalt

Varje policy bör läsas i samband med vår fullständiga uppsättning av policies och särskilda friskrivningar.


Skaffa medlemskonto.

Oroa dig inte, det görs automatiskt när du handlar.

Följ bara strömmen i köpprocessen, men låt oss förklara närmare nedan varför det är viktigt och hur det fungerar.

Våra tjänster kan kräva identifiering.

Vissa av våra tjänster som du använder på nätet, inköp överföring av viss data, kan kräva identifiering för att genomföras p ett säkert sätt.

Betalningsleverantören har vissa krav

Betalningsleverantörer kräver oftast olika typer av personuppgifter med identifiering. Vi använder oss av betalningsleverantören Klarna om inget annat anges.

Klarna behöver din epost-adress, personnumer, namn och adress. Vid ditt första köp behöver du fylla i detta. Om du inte har haft Klarna tidigare kommer det att skapas ett konto automatiskt hos Klarna när du handlar hos oss. Hos Klarna loggar du in med ditt BankID och kan se alla dina köp hos oss.

Så här fungerar det att handla hos oss.

När du genomför ett köp hos oss behövs normalt följande i de ärenden vi kräver säker identifiering:

  1. Ett konto hos oss så vi kan hantera sådana ärenden och att notifieringar når dig och ingen annan. Kontot behöver minst ditt personnummer och en e-mailadress.
  2. Att skapa ett konto är enkelt och det gör du genom att gå till "Mitt Konto" eller "Logga in" eller helt enkelt göra ditt första köp hos oss. Sidan vill då att du identifierar dig via BankID. Ett konto skapas med ditt personnummer som användarnamn. Gå därefter till användaruppgifter och fyll i minst din e-mail adress.
  3. Nu kan du hantera sådana ärenden och handla på ett enkelt och säkert sätt.
  4. Om du försöker handla vissa produkter som kräver identifiiering utan att vara inloggad kommer systemet att bjuda in dig med BankID för att komma vidare i köpprocessen. Har du ett konto så löper köpprocessen vidare annars skapas ett konto.

När du handlar.

Var alltid inloggad med ditt BankID när du handlar produkter som kräver säker identifiering.

Tjänsterna hos oss är alltid kopplade till din unika e-mailadress och personnummer så länge som du är inloggad med BankID

Dock kanske du har en annan e-mail adress hos din kreditgivare/bank/betalningsmetod som Klarna och då är det viktigt att du använder den så du kommer igenom kassan och får kvitton och meddelanden från Klarna till denna e-mail adress.

Vi kommer alltid att bekräfta dina ordrar/köp. Betalningsleverantören kan skicka andra notifieringar till dig som vi inte styr över.

Vi kan inte styra dig att ändra e-mailadress hos din egen betalningsleverantör men det är självklart enklare om du använder samma e-post. Våra tjänster där det krävs säker identifiering kommer dock alltid vara knutna till ditt BankId och den e-post du har uppgivit i Mitt Konto.

Att handla hos oss utan att ha medlemskonto

Du kan handla hos oss med gästkonto för produkter som inte kräver säker identifiering.